الـعــشـــــــــــــــــاق
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تسجل بياناتك لتدخل المنتدى. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك للاشتراك معنا فى اسرة منتدى العشاق




 
الرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ألبوم الكينج عمرو دياب (خالصين )

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
عاشقة البحر
المراقب العام
المراقب العام


انثى
عدد الرسائل : 3140
العمر : 21
البلد : cairo
المهنه : طالبه
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 02/06/2008
نقاط التميز : 1717

مُساهمةموضوع: ألبوم الكينج عمرو دياب (خالصين )   الأربعاء 27 أغسطس - 5:56:31

البوم خالصين

خالصين



لو شوقك قد شوقي يبقى احنا كدا خالصين
هنقول للدنيا روقي وتعالي بأحلى سنين
وتعالي تعالي تعالي يا اللي دايما على بالي
لو حالك كان من حالي يبقى احنا كده خالصين

قلبي بيسألني سؤال وسؤاله جوابه معاكي
لو عاش قلبي رحال في بلاد الشوق وياكي
حيلاقي معاكي طريقه ولا هيتوه في هواكي

ايام بتجيب ايام ولأمتى انا هستنى
هفضل عايش احلام ولا فعلا هتهنى
قلبي هيلاقي نصيبه ولا هيفضل يتمنى

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

هي عنواني


هي عايزاني ولا رفضاني ولا محتارة
دا الحنان قلبي والامان قلبي بس يا خسارة
اللي قلبي حاسس بيها واللي نفسي تعيش ايامي
كل ما اجي اقرب ليها بالخيال تسبق احلامي

قلبي قال يا حلوة تعالي ياترى قلبها يسمع له
قلبها ساكن في العالي قلبي مش قادر يوصله
قلبي يا مشتاق يا اللي دوبت من الاشواق قولي

قلبي قال يا حلوة تعالي فرحي عاشق مستني
قلبها ساكن في العالي مهما اغني ازاي تسمعني
قلبي يا مشتاق يا اللي دوبت من الاشواق قولي

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~**~

السكة مش طويلة

السكة مش طويلة فاضل على الحلو خطوة
وهعدي في يوم وليلة لكن خايف يا بكرة
جايز على قد خوفنا فرح الايام يشوفنا وينور كل ليلة

الحلم اللي انتي فيه زي الايام بريئة
امتا بكرة نلاقيه امتا هيكون حقيقة
لكن على قد ما احلم الشوقة في قربك ارحم من البعد ولو لي ليلة

بحلم بيكي ابتسامة رسمالي بكرة ضحكة
وفي ايام الملامة بتكون طريق وذكرى
يا بكرة تعالى بكرة وارميني في كل فكرة تخلق من الخوف وسيلة

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

عينه مني

عيني عيني منك والله والله عيني منك
يا سكر نبات نصي الحلو انتي
انتي يا حبيبتي يا احلى البنات
واربي الباب وعدي عدي القلب عدي
وعدي من سكات قلبي دار امان

قلبي يا ضنايا ملاك مش معايا تايهه من زمان
تايهه جوة ارضك الف اه في عرضك تديني العنوان

ايه اخرتها معاكي حب وحبناكي صبر صبرنا سنين
عشق عشقت عينيكي غيرة وغيرت عليكي وبرضه مش عاجبين

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

افراح

لما بأحلامنا نسهر ليالينا
تفرح ايامنا تضحك في عينينا

طراح يا ليل الامل طراح
طراح يا ليل الامل افراح

ليلنا قال ازاي الحال
قولنا الحال عال العال

ليل يا ليل واما نميل
منملش غير غير لجميل

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

*امال ايه*

امال ايه امال ايه ميختلفش اتنين عليه
عنده الجاه عنده المال عنده السحر في ضي عينيه

طرحة جبينة ورد في خده ورد عليه سيدي فل عليه
كل الناس طمعانة في وده كل الناس سيد كل الناس
دا اللي الحب زماممه في يده مالك كل الناس حواليه

كده من غير خلخلال مخيالني كده من غير
زيه مفيش له زي عاجبني زيه مفيش
اسمر قلبي اتسمر منه لما عينيا جت في عينيه

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

*كلام العين*

دا كلام العين احلى كلام
ما بين اتنين حب وغرام

عيونك يا صبية سحرتني
في بحور الشوق ورمتني
وانا والله يا صبية منيش عوام

دا عشق العين والله سهرني
وكلام العين والله حيرني

فعينيك السود انا دايب دوب
وربي المعبود عنك ما هتوب

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

ياطير يا متغرب


يا طير يا متغرب بيتك الاخضر قرب
بعد ما طال مشوارك طلعت شمس نهارك
ارجع عمر دارك وابدا تاني وجرب

اوعى يغرك طيشك ولا تغير ريشك
وعلشان لقمة عيشك تمشي ورا التيار
خوفي عنه بنيته في الغربة وعليته
الاقيك يوم هديته والاحلام تنهار

حاسب امسك تبت في الزرع اللي منبت
علشان بلدك حبت فيك عزم واصرار
صدق المثل القايل ان العود المايل
عمره في يوم ماهو شايل على اغصانه ثمار

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

لو قال


لو قال انا مهري السهر عمري السهر
لو قال انا قلبي وتر انا قلبي له موال

لو قال يا ناس لو قال هيرقص الموال
ويفرحنا ويريحنا في الغربة والترحال

عشمان انا عشمان والقلب قال لو كان
طبعه الحنان احنا كمان سكتنا شوق وحنان

لو قال ياريته يقول خايف سكوته يطول
دا احنا صابرين لكن عارفين ان احنا في يوم هاننول

يا ليلي قول قولها لكل الصبايا انت اللقى يا ليل
يحضن قلوبنا الحيارى دا احنا فراقنا خسارة

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~**~*~*~*~

زيتوني

زيتوني يا اللي عيونك سحروني والله عيونك
نساي ونساي هوايا وعذابك فيا هوايا
وجنايتي عشق عيونك مش قادر انسى عيونك

من نظرتين وملكت الروح في ثانيتين انا دوبت حنين
وقولت اوعى يا قلبي تروح لقيت هواك كده واري العين
والف مين يتمنى عيونك

قدرت انسى الكل في ثانية الا عيونك منستهاش
جنة رب الكون في الدنيا اللي يحب ميتمناش
من الحلوين غير بس عيونك

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Em@d
المراقب العام
المراقب العام


ذكر
عدد الرسائل : 1353
العمر : 26
البلد : Egypt
المهنه : Student
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 29/07/2008
نقاط التميز : 114

مُساهمةموضوع: رد: ألبوم الكينج عمرو دياب (خالصين )   الجمعة 29 أغسطس - 2:03:28

شكرا ليك يا عاشقة البحر على الموضوع

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
NOSHA
عاشق ذهبى
عاشق ذهبى


انثى
عدد الرسائل : 631
العمر : 22
البلد : مصر
المهنه : طالبة
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 30/07/2008
نقاط التميز : 85

مُساهمةموضوع: رد: ألبوم الكينج عمرو دياب (خالصين )   الجمعة 29 أغسطس - 3:03:10

007
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عاشقة البحر
المراقب العام
المراقب العام


انثى
عدد الرسائل : 3140
العمر : 21
البلد : cairo
المهنه : طالبه
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 02/06/2008
نقاط التميز : 1717

مُساهمةموضوع: رد: ألبوم الكينج عمرو دياب (خالصين )   الجمعة 29 أغسطس - 3:38:10

شكرا على مروركم الرائع

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
ألبوم الكينج عمرو دياب (خالصين )
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الـعــشـــــــــــــــــاق :: 
عشاق الطرب و الموسيقى
 :: عشاق Lyrics :: كلمات الاغانى العربى
-
انتقل الى: